Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Looking back to look forward : analyses of higher education after the turn of the millennium.
Author:
ISBN: 9783934377561 Year: 2007 Publisher: Kassel University of Kassel. International centre for higher education research

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning to teach in higher education.
Author:
ISBN: 0415303443 0415303451 1134412053 0203507711 1280025964 020355289X 1134412061 Year: 2003 Publisher: London RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Evidence-based teaching for higher education.
Authors: ---
ISBN: 9781433811722 1433811723 Year: 2012 Publisher: Washington American Psychological Association

Academic tribes and territories : intellectual enquiry and the cultures of disciplines
Author:
ISBN: 0335092209 0335092217 Year: 1989 Publisher: Milton Keynes Bristol Society for Research into higher education : Open University Press

Academic tribes and territories : intellectual enquiry and the culture of disciplines
Authors: ---
ISBN: 033520628X 0335206271 Year: 2001 Publisher: Philadelphia, PA : Open University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How do academics perceive themselves and colleagues in their own disciplines, and how do they rate those in other subjects? How closely related are their intellectual tasks and their ways of organizing their professional lives? What are the interconnections between academic cultures and the nature of disciplines? Academic Tribes and Territories maps academic knowledge and explores the diverse characteristics of those who inhabit and cultivate it.This second edition provides a thorough update to Tony Becher's classic text, first published in 1989, and incorporates research findings and new theoretical perspectives. Fundamental changes in the nature of higher education and in the academic's role are reviewed and their significance for academic cultures is assessed. This edition moves beyond the first edition's focus on elite universities and the research role to examine academic cultures in lower status institutions internationally and to place a new emphasis on issues of gender and ethnicity. This second edition successfully renews a classic in the field of higher education.


Book
Studenten leren niet, zij studeren : over transformatie als psychologische kern van hoger onderwijs
Author:
ISBN: 9789044123548 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek reflecteert over recente en klassieke onderwijsproblemen; de invoering van competenties en de al ruim een halve eeuw bestaande eerstejaars hecatombe. Het synthetiseert in de persoon van zijn auteur ruim 40 jaar Leuvens onderzoek inzake studeren en doceren. Hoger Onderwijs aan de universiteit zowel als erbuiten staat inmiddels voor de uitdaging om ' getrouw aan eigen missie binnen Europa in wording ' zoveel mogelijk jongeren in staat te stellen zichzelf optimaal als aankomend expert tot persoonlijkheid te ontwikkelen. Dat vergt grondige reorganisatie, inclusief substantiële evaluatie; verandering leidt, ook al beoogt zij fundamentele vernieuwing, immers ipso facto niet tot verbetering. Binnen dit perspectief plaatst Janssen twee reeksen kanttekeningen bij wat momenteel in uitbouw is. De eerste betreft het vormingsgebeuren. Qua einddoel lijkt expertise als omvattend vormingsideaal te moeten wijken voor een rist door lerenden successief als credits te verwerven competenties. Zulks impliceert echter dat jongeren leerling (kunnen) blijven én (dienvolgens) lerend levenslang krijgen. Wie daarentegen studeert, transformeert zich zelf in expert. Dat betekent zichzelf ' én daar gaat het om ' in eigen zich stilaan uitkristalliserende sociale rol, eerst als persoon Fons en vervolgens als persoonlijkheid Renée, op authentieke wijze tot iemand maken. De tweede betreft de schijnoplossing die via flexibilisering binnen deze hervorming gegeven wordt aan het al zo'n halve eeuw bestaand probleem in de transitie van secundair naar hoger onderwijs. (Bron: covertekst)

A transactional perspective on teaching and learning : a framework for adult and higher education.
Authors: ---
ISBN: 008043780X Year: 2000 Publisher: Oxford Elsevier science

Rethinking assessment in higher education : learning for the longer term.
Authors: ---
ISBN: 0203964306 0415397782 0415397790 9780203964309 9780415397780 9780415397797 9781134152100 9781134152148 9781134152155 Year: 2007 Publisher: London Routledge

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by